GENERELLE SALGSVILKÅR FOR UNISOFT AS

Definisjoner

  • Avtalen: Samlet avtaledokumentasjon inkludert alle vedlegg om leveranse av tjenesten.
  • Kontraktsum: Månedsleien angitt i avtalen multiplisert med antall måneder frem til avtalen utløper.
  • Vedlikeholdsvindu: Tidsrommet hvor UNISOFT AS kan utføre drifts- og vedlikeholdsoppgaver uten forhåndsgodkjenning fra kunden. Dette inkluderer nedlasting og oppdatering av programvare, og gjelder daglig mellom kl. 24.00 og kl. 06.00. Søndager mellom kl. 24.00 og kl.11.00.
  • Kundeplassert utstyr: Utstyr eid av UNISOFT AS, plassert hos kunden for bruk i tjenesten.
  • Kundeeid utstyr: Utstyr kjøpt og eid av kunden.
  • Ordinær support tid: Virkedager kl. 08.00–16.00.

Generelle bestemmelser

  • Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK), eksklusiv merverdiavgift (mva).
  • Tjenesteprisen inkluderer maskinvare, programvare, systemdrift, teknisk support og brukerstøtte (hjelp til selvhjelp) på inntil 15 minutter per henvendelse, begrenset til 4 henvendelser per måned. Ytterligere bistand regnes som konsulentarbeid.
  • Kundeplassert utstyr skal returneres til UNISOFT AS senest 15 dager etter avtaleopphør. Ved manglende retur faktureres kunden én månedsleie per påbegynte måned, eller utstyret faktureres med 50 % av gjeldende listepris.
  • Fakturaer forfaller etter 15 dager. Frakt og eventuelle gebyrer for minimumsordre tilkommer. Manglende betaling anses som vesentlig mislighold og gir UNISOFT AS rett til umiddelbar oppsigelse etter utstedt inkassovarsel.
  • Arbeid/support utført hos kunden betraktes alltid som konsulentarbeid. Reise, reisetid og eventuelle opphold/diett faktureres særskilt med mindre annet er skriftlig avtalt.
  • Tjenesten har en bindingstid på 36 måneder, deretter gjelder gjensidig oppsigelsestid på 3 måneder, med mindre annet er skriftlig avtalt.
  • Utstyr og engangskostnader relatert til leveransen faktureres når utstyret sendes fra lager.
  • Det gis 12 måneders garanti på kundeeid maskinvare. Ved garantisaker dekker hver part egne fraktkostnader.
  • Supporthenvendelser besvares raskest mulig, med prioritering etter alvorlighetsgrad. Feilretting påbegynnes normalt innen 4 timer innen ordinær supporttid. Uavklarte saker videreføres neste virkedag. Se vedlegg for konsulentpriser.
  • Kunden er ansvarlig for tilfredsstillende underliggende IT-infrastruktur, som spesifisert i tilbud og avtaler. Kunden skal sikre kostnadsfri tilgang til nødvendig IT-kompetanse ved behov.
  • UNISOFT AS sitt ansvar er begrenset til direkte tap, med mindre tapet skyldes grov uaktsomhet eller forsett fra UNISOFT AS. Erstatningsansvaret er begrenset oppad til det laveste av enten 12 måneders leie eller Kontraktsummen.
  • UNISOFT AS fraskriver seg ansvar for krav fra tredjepart, indirekte tap eller følgeskader.
  • Tjenestebaserte ytelser faktureres forskuddsvis hvert kvartal i henhold til avtalen.
  • Konsulentoppdrag og tjenester med lav timesats faktureres etterskuddsvis.
  • Kunden dekker kostnader ved retur av UNISOFT-eid utstyr.
  • Reisekostnader faktureres etter Statens satser, og reisetid beregnes per påbegynte hele time.
  • UNISOFT AS kan benytte samarbeidspartnere for support, feilretting, opplæring og konsulentarbeid for å sikre rimelige og gode tjenester til kunden.
  • Samarbeidet reguleres av kjøpsloven mellom profesjonelle parter og norsk avtalerett.
  • Priser kan endres uten varsel ved endringer i valutakurser eller produsentens priser. Timesatser og priser justeres normalt årlig etter konsumprisindeksen.
  • Med kundens samtykke kan fakturering skje via en av UNISOFT AS sine samarbeidspartnere. Dette påvirker ikke kundens kostnad eller avtalte ytelser, med mindre annet er avtalt.
  • Ved endring av brukerantall eller løsningsmodell korrigeres eventuelle avvikende priser automatisk til gjeldende standardprisliste med mindre annet eksplisitt er avtalt. Kontakt UNISOFT AS for innsyn i standardprislisten.
  • Dersom UNISOFT AS benytter samarbeidspartner for arbeid i kundens lokaler, fakturerer samarbeidspartner kunden direkte, og deres vilkår og priser gjelder.
  • Det gjelder ingen returrett på kjøpt eller bestilt utstyr.